Home & interieur:
De beste POS display oplossingen voor wooninrichting


Shop in the Shop (SIS): we ontwikkelden we dit modulaire presentatiemateriaal om klanten te overtuigen van de voordelen van kwaliteitslaminaat. Het SIS-systeem oogt licht en bestaat uit 3 modulaire rekken: 80 producten op een breedte van amper 3,5 m. De presentatie maakt het mogelijk de collectie intuïtief en gemakkelijk te navigeren.

Winkelen voor wooninrichting is een hele karwei. De beslissingen die we nemen op een drukke zaterdag achtervolgen ons. Het is belangrijk dat elk lid van ons huishouden zich terugvindt in het interieur. En dan zijn er nog de oh-zo vervelende, maar belangrijke technische specificaties die we moeten trachten te begrijpen. En we hebben haast, want onze jongste moet opgehaald van basketbal en we willen allemaal eten op tafel vanavond.

We hebben het over de stijl en het kleurenpalet van onze vloeren, wanden en textiel. Of we nu de voorkeur geven aan een landelijke, eclectische of industriële look, we zijn op een missie om het interieur te creëren waarvan we houden.

 

Floorstand voor Sunbrella technisch textiel

Sommigen houden vast aan een persoonlijk designplan, waarover ze het eens zijn geworden rond de keukentafel. Sommigen verdelen de prioriteiten, "jij gaat over de technische zaken en de prijs, ik kies de kleur!". Anderen leggen hun lot in de handen van een binnenhuisarchitect. Of ze vertrouwen op de spontaniteit van het moment, "serendipiteit kan niet gepland worden!" Hé, wacht! Zei Britney dat haar nieuwe favoriete kleur niet langer roze is... maar geel? We hebben zo allemaal onze eigen visie over trends en kleuren, en net dat maakt ons zo uniek.

Voor je verder gaat

Team Pilotes is gespecialiseerd in het ontwerpen en produceren van 100%-op-maat-gemaakte oplossingen voor point-of-sale-materialen, display, merchandising en retail meubilair. En omdat we begaan zijn met klimaat en milieu: bij Pilotes wordt de eco-score van elk project berekend met als doel de belasting ervan te verminderen 🌍🌿

De showroom van wooninrichters, de interieurwinkel

Met deze POS-communicatie stelt het verfmerk Guittet een reeks testers en kleurstalen ter beschikking van winkels. De Evocations-collectie sublimeert een wereld van kleur en verfijning, en is netjes geordend in een ruimte van vertrouwen, ontdekking en inspiratie.

Welkom! U bent in een winkel waar u met lege handen vertrekt: vloerbekleding, tapijt, parket, luxe PVC en laminaatvloeren; wandbekleding, tegels, behang en verf; raamdecoratie, textiel en stoffering ... de materialen en oplossingen die we in woninginrichtingzaken vinden brengen ons interieur tot leven.

De variëteit is groot, er is voor elk wat wils. We kiezen voor emotie en uitstraling, voor een specifieke sfeer of cocooning. We dromen weg bij ons nieuwe, moderne interieur en laten ons wegvoeren naar een oase van rust.

Voor aanbieders van interieur materialen is de showroom een strijdveld. Allemaal willen ze vooroplopen met hun nieuwste creaties! Ze voegen voortdurend nieuwe decors toe om de bezoekers te inspireren. Ze verleiden u om uw gading te zoeken tussen hun nieuwste collecties, die de hoogste normen overtreffen inzake design, comfort, onderhoud en duurzaamheid. Bovendien worden ze snel geleverd! Bestel dus meteen uit het ruim aanbod.

In showrooms worden de meeste materialen besteld aan de hand van stalen. Staalborden (stalenborden, sample boards), boeken, waaiers en koffertjes stellen de collecties voor; ze worden getoond als bewijs van kwaliteit en sereniteit. Formaten en stijlen, kleurnuances, patronen, texturen, contrasten, behandelingen, afwerkingen, lichtreflectie, transparantie, vormen... de sleutel tot een sfeervol interieur ligt in harmonie.

Presentatiemateriaal speelt een sleutelrol in de commerciële ontwikkeling van de aanbieders, vooral in een wereld waarin de concurrentie steeds feller wordt, en imago of beeldvorming steeds belangrijker. Diverse oplossingen, zoals POS display units, presenteren zowel de samples als inspiratie.

Met de nadruk op premium meubels en winkelrekken, kijken we naar de voordelen en voorbeelden van displaying.

Display helpt interieurontwerpers de collecties te presenteren

Elk merk voor woningdecoratie wil dat zijn collecties netjes gepresenteerd worden in de showrooms, hoewel deze laatste vaak beperkt zijn door tijd en ruimte. Daarom besteden de fabrikanten veel energie aan de ontwikkeling van de meest geschikte display oplossingen, 100% afgestemd op merk, product en winkelcontext.

Hoewel detailhandelaars beperkingen kunnen opleggen, kunnen fabrikanten, door hun up-to-date collectie overzichtelijk aan te bieden in een aantrekkelijk display, zelf bepalen hoe ze hun staalborden presenteren. Zo besparen ze zowel zichzelf als de verkooppunten tijd. Vooral nuttig wanneer de fysieke ruimte beperkt is, zal de ideale presentatie helpen om steun te krijgen van de professionals in de woning- en projectinrichting. Shopping karma bestaat echt!

Vloerdisplay Beka/Lattoflex bibliotheek
Stand voor Sunbrella stoffering
POS-communicatie voor Berry laminaatvloer

Effectieve visuele presentaties organiseren ruimtes, categoriseren, informeren en vereenvoudigen conversie

In het geval van grotere bibliotheken is de kans groot dat de winkelbezoekers, samen met de verkopers, de opties als te overweldigend ervaren. Deze situatie kan ertoe leiden dat de besluitvorming "verlamd" raakt, waardoor de kans toeneemt dat niet tot verdere acties wordt besloten.

Signalisatie, informatie en educatieve inhoud, kunnen de keuzes onder tijdsdruk vergemakkelijken - werk en gezin wachten, weet u nog? Hoe beter een presentatie georganiseerd is, hoe meer de bezoekers willen aan de slag gaan met het aanbod, met vertrouwen en beter geïnformeerd over alle features, zoals gebruik, specificaties, voordelen, en waarde ... Het is in de woonwinkel dat deze verhalen moeten verteld worden!

Een overzichtelijke uitstalling ziet er niet alleen goed uit, maar stelt klanten ook in staat sneller te vinden wat ze mooi vinden. Doeltreffende communicatie begeleidt de stressvolle activiteit van complexe keuzes, en verbetert ook de begeleiding door wooninrichters - en geeft hen het voordeel van kennis en vakmanschap.

Boeket display voor staalborden
Waaier voor Luxe vinyl vloeren Moduleo
Waaier display voor staalborden

Display creëert de ideale ergonomie

Dit geldt met name voor collecties van grotere of onregelmatige materialen, zoals staalborden. Zwaar of onhandig, ze vormen een risico dat er iets misgaat. De kans is groot dat de klant geïrriteerd wegloopt zonder te bestellen.

Zodra prospects door een collectie hebben genavigeerd, zetten ze alle zintuigen op scherp om een beperkt aantal stalen te bestuderen. Wandtegels worden aangeraakt. De authentieke lichtreflectie van een laminaatvloer wordt op de grond beoordeeld. De transparantie van raamstoffen wordt bestudeerd in natuurlijk zonlicht. "Wat je ziet is wat je krijgt" is echt, en kopers willen weten wat ze krijgen.

Sommige winkelbezoekers zijn preciezer dan andere! Een perfecte pasvorm zorgt ervoor dat de kostbare staalborden worden teruggeplaatst waar ze horen - en niet verloren gaan, helemaal klaar voor de volgende klant.

Soorten displays voor interieurmaterialen

Er zijn vijf soorten winkelrekken: trap, toast, waterval, waaier (of boek), en schuiflade (horizontaal of verticaal).

Om zich te onderscheiden kan een merk alternatieve oplossingen bedenken, zolang die maar een intuïtieve navigatie van de decors combineren met een minimaal vloeroppervlak. En vergeet niet dat alles super-gebruiksvriendelijk moet zijn.

Voor wat betreft merchandising van interieurmaterialen zijn er essentieel vijf soorten rekken: trap, toaster, waterval, waaier (of boek), en schuiflade
Van links naar rechts: trap, toast, waterval, waaier en schuiflade horizontaal

Display spreekt de doelgroep aan

Knauf PerfectWall shelf-on-shelf display in DIY retail

Een merk is meer dan een naam en een logo. Het staat voor het type publiek dat een collectie koopt. Met een samenhangend en herkenbaar beeld zal de display oplossing niet onopgemerkt blijven bij de doelgroep. Dit kan door middel van de voornaamste elementen: vormgeving, kleur, materiaalkeuze, beeldmateriaal, signalisatie, taal, ... Een merk gebruikt ze best consequent bij elk contact met de doelgroep.

Display maakt fysieke verkoopruimten dynamisch

Om boven het visuele rumoer van showrooms uit te stijgen, maakt vormgeving het mogelijk om een merk onder de aandacht te brengen ... en een opgemerkte indruk te maken op winkelend publiek! Een display is de uitdrukking van de creatieve verbeelding van een merk. Afgestemd op het imago, dompelt het bezoekers onder in zijn universum. Of een merk budgetvriendelijk, high-end of luxe is, design maakt een presentatie effectief door kwaliteit, waarden, emoties of betekenis over te brengen. Of het associeert de gewenste visuele ervaring en voegt authenticiteit toe.

Berry Shop in the Shop voor laminaatvloeren
Vloerdisplay unit Beautifloor
Tarkett Shop in the Shop display systeem

Verlichting trekt de aandacht van winkelbezoekers

Er zijn duizenden manieren om de aandacht van winkelend publiek te trekken. En er duiken steeds nieuwe mogelijkheden op - de ene al wat luider dan de andere. Nu de consument steeds cynischer en afkeriger staat ten opzichte van reclame, blijft verlichting een krachtig instrument dat de aandacht kan grijpen en richten op een merk en zijn aanbod. Wanneer verlichting op een slimme en subtiele manier wordt gebruikt, aangepast aan de situatie, zal ze nieuwe klanten aanspreken en hen uitnodigen de koe bij de horens te vatten om te werken met de staalborden.

In de categorie van interieur materialen kan verlichting een belangrijk praktisch voordeel hebben. Door producten en hun kenmerken, zoals texturen en contrast, te accentueren, kan verlichting een collectie een unieke uitstraling geven en de aandacht vestigen op de details die zorgvuldig werden bedacht door uw onderzoeksteam.

Gebruik licht overal waar u denkt een extra duwtje in de rug te kunnen gebruiken!

Kleuren klikken de winkelende blikken

Als consumenten fysieke winkels bezoeken, ervaren ze de koopwaar en haar presentatie op een emotioneel niveau. Alles wordt dus in het werk gesteld om de visuele zintuigen te verleiden. En omdat de beleving van kleur amper moeite kost, is ze de meest directe vector van emoties.

Het belang van een uitgekiend kleurenpalet voor het display is dus niet te overschatten. En terwijl kleur een evident element is voor elke vormgeving, krijgt ze een krachtige dimensie wanneer de juiste kleur samengaat met de juiste materialen in een presentatie die de merkbelofte sublimeert.

💡 Verwant artikel -> De kleuren van POS display beïnvloeden het koopgedrag in winkels + tips

Totem Ferrari zonwering & technisch textiel
Beka wundercabinet voor materiaalkeuzes
Urban collectie, stoer en industrieel

Materialen zijn vectoren van emoties

Wanneer u de materialen voor een POS display selecteert, hebt u verschillende opties. Hout, metaal, kunststof, glas ... elk materiaal heeft zijn voor- en nadelen. Om de juiste te kiezen, moet u weten welk combinatie het beste werkt voor de presentatie en voor uw merk, want de materialen kunnen winkelbezoekers beïnvloeden.

Naast een onderscheidende visuele ervaring, kan materiaalkeuze helpen te voldoen aan een aantal minder emotionele, eerder technische doelstellingen, zoals levensduur, stevigheid, het gewicht van de staalborden, ontwerp en industrialisatie, normen en voorschriften, ecodesign en recyclage.

💡 Verwant artikel -> Materiaalkeuze voor het ontwerp van POS display + tips

Display roll-out en installatie

Tarkett iD Click Ultimate Corner
Tarkett iD Click Ultimate Corner

Een display oplossing is pas succesvol als het correct geïnstalleerd wordt op de winkelvloer! De laatste stap van uw POS project, logistiek en uitvoering, moet zorgvuldig gepland worden.

Verzorgde, aangepaste verpakkingen zorgen voor een probleemloze logistiek. Detailhandelaars worden best vooraf ingelicht over het aantal pallets en het gewicht dat overgeslagen wordt, zodat ze voorbereidingen kunnen nemen voor de organisatie en installatie op de winkelvloer. Idealiter wordt uw verkoopteam betrokken bij alle praktische afspraken voor een effectieve, succesvolle installatie van het materiaal.

Denk eraan: als u de touchpoints met winkelbezoekers verkeerd aanpakt, zullen alle bouwstenen van uw marketingmix minder effectief zijn. Doe het goed, en u zult de efficiëntie verbeteren van uw marketingbudget en -strategie.

Display kan het verschil maken tussen het binnenhalen van een prospect of het verliezen van een klant aan een concurrent. Bij Pilotes geloven we in de kracht van premium display. Heeft u een project gepland? We helpen u graag met de ontwikkeling. Neem vandaag contact op om te genieten van onze expertise en onze 25 jaar ervaring!

Datum: Sept. 2021 — bh