De 7 noten voor uniek POS-displaymateriaal
500 woorden
#marketing #POS #displaydesign
Aug 2024 — bh
o, re, mi, fa, sol, la, si: zeven noten vormen de basis voor alle muziek. Ze worden gecombineerd om unieke melodieën te creëren die inspireren, emoties opwekken en verhalen vertellen. Instore marketeers hebben een vergelijkbaar doel. Ze streven ernaar hun aanbod te doen opvallen in winkels, verhalen te vertellen en winkelbezoekers te raken. Net als de noten van muziek combineren ze zeven bouwstenen om POS-displays te creëren die even uniek zijn als de producten en het merk die ze uitdragen.
Voor je verder gaat
Team Pilotes is gespecialiseerd in het creëren, ontwerpen en produceren van point-of-sale displays, retailmeubilair en merchandising materialen, allemaal 100% op maat gemaakt voor de in-store projecten van retailers en merken. En omdat we geven om klimaat en milieu, analyseren we de levenscyclus van elk project met als doel de impacts te vermijden, te verminderen en te compenseren. 🌍🌿
Heeft u een project gepland? Contacteer ons en ontdek hoe wij samen uw visie kunnen realiseren!
1. Productpresentatie
Effectieve presentaties stimuleren de verkoop. Merchandising methodes maken het aankoopproces aantrekkelijker door producten dynamisch te presenteren. Ze zorgen voor een overzichtelijke indeling, maken het klanten gemakkelijk om te kiezen en zorgen voor toegankelijkheid van het aanbod.
💡 Verwant artikel -> Merchandising — het spel van de verleiding in retail
2. Vormgeving en technische realisatie
Goed design versterkt boodschap en merkidentiteit. Tegelijk optimaliseert een ontwerp de beschikbare ruimte. Een effectieve display is visueel aantrekkelijk, functioneel en goed gemaakt.
3. Materialen
Materialen bepalen de uitstraling van een display. Accenten in hout, metaal, kunststof, glas, leer of textiel kunnen emoties oproepen en de merkidentiteit versterken. De materialen moeten ook functioneel zijn en rekening houden met de kosten, het gebruiksgemak en de duurzaamheid.
💡 Verwant artikel -> Zo kies je het juiste materiaal voor uw POS-display
4. Kleur
Het juiste kleurenpalet creëert een coherente sfeer en roept emoties op die het consumentengedrag bevorderen. Kleur kan de aantrekkelijkheid van een productaanbod vergroten. De juiste kleuren in combinatie met passende materialen sublimeren de merkbelofte.
💡 Verwant artikel -> De kleuren van POS-display beïnvloeden het koopgedrag
5. Afbeeldingen, taal en grafische opmaak
POS-materialen worden bedrukt om een boodschap over te brengen en een snelle, emotionele band te creëren met het winkelend publiek. Een herkenbare compositie van afbeeldingen, taal en grafische elementen leidt de aandacht van de shopper direct naar het product. Een krachtige call-to-action zet de klant aan tot actie.
💡 Verwant artikel -> POS-display: De rol van grafische vormgeving en beeldmateriaal
6. Locatie
De juiste plaatsing van een display is cruciaal voor maximale zichtbaarheid. Marketeers kiezen de locatie zorgvuldig en selecteren het meest relevante type displaymateriaal.
💡 Verwant artikel -> De soorten POS-display uitgelegd
7. Implementatie
De operationele overwegingen zijn essentieel voor een succesvolle display. Planning, transport, installatie en onderhoud zijn essentiële onderdelen, niet alleen voor het proces maar uiteindelijk ook voor de vormgeving van het meest geschikte materiaal. Implementatie en haar voorwaarden kunnen het beste vroeg in het proces gepland worden.
💡 Verwant artikel -> Zo creëer je de ideale briefing voor je POS-display
Door deze zeven elementen effectief te combineren in een aantrekkelijke compositie, creëren POS-makers displays die verkopen stimuleren.
Een project? Een briefing? Vertrouw op ons team professionals van 100%-maatwerk. We staan klaar voor u, steeds met een praktische en operationele aanpak. Contacteer ons vandaag nog.