Muziek in supermarkten
maar voor welk resultaat?
Juli-2023 — Rihanna, Abba of Metallica? Welke muziek hoor jij het liefst in de supermarkt?
Hoewel de onderzoekers van de University of Bath School of Management niet specifiek de beste artist noemen, hebben ze wel ontdekt dat als je blij en ontspannen bent, je geneigd bent om langer te blijven, meer te kopen en upgrades te overwegen.
Muziek beïnvloedt jouw gemoedstoestand, wat leidt tot intuïtievere en minder doordachte aankoopbeslissingen. Een fijne winkelervaring is immers essentieel voor het succes van elke winkel.
Maar voor welk resultaat? Het aanbieden van muziek met een beperkt budget verhoogt de verkoop met 10% — maar dit geldt alleen voor doordeweekse dagen. In het weekend, wanneer je al ontspannen en blij bent, neemt het effect van muziek af.
Wellicht is Metallica niet de beste keuze voor winkels, tenzij die bad-ass elektrische gitaren verkopen - maar dit is slechts onze zeer persoonlijke mening over dit onderwerp.
Klik hieronder om meer te lezen over deze studie 👇
Blijf op de hoogte
In onze blog delen we nuttige bronnen, tips en algemene opmerkingen
over shopper marketing, POS display en merchandising oplossingen.
POS inzichten