- SHOP! Awards Paris -
LEDBOX Yves Rocher: dubbele erkenning
June-2024 — We zijn verheugd te mogen aankondigen dat onze LEDBOX, de
innovatieve winkeletalage oplossing voor schoonheidsspecialist Yves Rocher, de Shop! Award Gold 2024
heeft gewonnen in de categorie "Etalage display: Parfum & Beauty," waarmee ontwerp, originaliteit,
gebruik van ruimte, materialen en kwaliteit van uitvoering gevierd worden.
Maar er is meer: onze LEDBOX won ook de transversale Grand Prix voor Duurzame Ontwikkeling ter ere van visionaire projecten die een positieve impact hebben op onze samenleving en duurzame waarde genereren voor onze economie.
Waarom deze dubbele erkenning, vraag je je af?
De afgelopen 10 jaar heeft Yves Rocher tijdelijke etalage displays gemaakt voor speciale events. Gezien hun economische en ecologische impact besloot de beauty retailer om deze anders aan te pakken. Er was nood aan een nieuw concept om de impacts drastisch te verminderen en toch het succes van speciale events te waarborgen.
En dus hebben we deze permanente LEDBOX ontworpen en gemaakt!
- Het kan worden gebruikt voor 2 x 1m posters of complexere animaties, en speciale events zoals Kerstmis of andere activaties gedurende het jaar in de schijnwerpers zetten.
- De LEDBOX is licht, robuust, eenvoudig te installeren en gemaakt van milieuvriendelijke materialen. Het is voorzien van allerlei schappen en accessoires; deze worden verborgen onder de sokkel wanneer ze niet worden gebruikt.
- De posters zijn eenvoudig te wisselen en worden verlicht met minder en zuinigere LEDs, waardoor het energieverbruik gehalveerd wordt.
- De hoeveelheid verwerkte grondstoffen is zorgvuldig uitgebalanceerd; we hebben 4,2 kg staal of 8 kg CO2-equivalent per display bespaard, een dubbele winst: duurzaamheid en looks.
Maar wat is het resultaat?
- Geaggregeerde impact berekend in micropunten met behulp van de LCA-methode van onze industriestandaard SHOP!SKOR: -48%
- 50% besparing op de kerstcampagne van 2023
- 50% energiebesparing vergeleken met de oude display
- Vereenvoudigde uitrol, wat de impact van logistiek vermindert
- Een consistent beeld voor alle Yves Rocher winkels.
Deze erkenningen zijn te danken aan het harde werk van onze teams. We zijn ook Yves Rocher dankbaar; hun vertrouwen stimuleert ons om altijd hoger te mikken en verantwoordelijker en duurzamer te werken.
Ter herinnering: georganiseerd door de Shop! Association, Shop! Awards Parijs de meest prestigieuze competitie in onze branche, met meer dan 160 retail marketing projecten in 40 categorieën.
Wil je duurzamere oplossingen ontwikkelen voor je instore campagnes? Vergeet het dan niet te vermelden
in je briefings. Om alle voorstellen correct te evalueren, vraag om een LCA-analyse en een berekening van de
milieuvoordelen op basis van wetenschappelijke methoden, zoals Shop!
Skor. Klik hieronder om meer te weten te komen 👇
Wij helpen beauty retail bedrijven zoals Yves Rocher bij het creëren van effectieve in-store ervaringen.
Heeft u een uitdaging? Contacteer ons vandaag!