#POPWellDone*Block Merchandising Zwitsal babyverzorging
Juni-2023 — Deze foto vat de essentie van instore marketing: val op en je wint 😉
Zwitsal claimt leiderschap in de babycategorie met "block merchandising", een van de krachtigste wapens in het marketingarsenaal.
Om haar presentatie en merkbeleving op de winkelrekken te versterken, bundelt Zwitsal haar assortiment. Om dit initiatief extra kracht bij te zetten, het duurzamer te maken of een consistente uitvoering te garanderen, voorziet Zwitsal het bestaande meubilair van eenvoudige maar robuuste accessoires.
Deze display troffen we aan bij drogisterijketen Kruidvat, onderdeel van de AS Watson Group. Het is ook een opvallend voorbeeld van het strategische gebruik van kleur. Kleur, die minimale inspanning vereist om waar te nemen, beïnvloedt het winkelend publiek direct door emoties op te roepen en merken van elkaar te onderscheiden. Kopers ervaren het gemak waarmee ze het assortiment herkennen als aangenaam.
Instore marketeers noemen dit soort initiatieven ook wel eens brand blocking, of een branded bay — bij Pilotes spreken we van een schapverbetering of schapaankleding. Welke term je ook gebruikt, het doel is hetzelfde: de zichtbaarheid op de winkelschappen vergroten, meer klanten aantrekken en hen overtuigen jouw producten te kopen.
#popwelldone, team Zwitsal 👏
Klik hieronder voor meer over de POS-oplossingen om winkelrekken in te richten, of te herorganiseren 👇
Hebben de voordelen van displaymaterialen uw interesse gewekt? Contacteer ons vandaag nog, we bespreken graag de mogelijkheden voor jouw product.
(*) Wij bezoeken, net als jij, regelmatig winkels. Maar in plaats van ons te focussen op ons boodschappenlijstje, laten we ons vaker afleiden door opvallende POS-materialen — beroepsmisvorming, weet je wel. Altijd op zoek naar frisse ideeën, trends en inspiratie, onder #POPWellDone delen we de verhalen die onze aandacht trokken, zozeer soms dat we vergaten waarom we eigenlijk naar de winkel waren gekomen.