POPWellDone * Gondelhoofd Kusmi Tea
100% thee — 100% zero waste merchandising

Gondelhoofd Kusmi Tea — 100% thee, 100% zero waste bij supermarkten E.Leclerc
Gondelhoofd Kusmi Tea — 100% zero waste merchandising bij supermarkten E.Leclerc

Juli-2023 — Tot nu toe waren speciaalzaken dé plek om verpakkingsvrije boodschappen te doen. Vandaag vindt er een transformatie plaats in uw kruidenierswinkel.

Vanwege het succes, maar ook omwille van nieuwe regelgeving en vrijwillige engagementen, willen mainstream retailbedrijven meer onverpakte alternatieven aanbieden. Ook A-merken interesseren zich in het bulkaanbod.

Een opmerkelijk initiatief is dit 'bulk voor merken'-gondelhoofd voor Kusmi Tea. En naarmate merken dit pad verder zullen inslaan, zoeken ze antwoorden op een aantal belangrijke vragen:

✅ Hoe kunnen merken voorkomen dat hun aanbod als generiek ervaren wordt?
✅ En als het verkoopmodel verandert, worden dan nog dezelfde marges gegenereerd?
✅ Hoe zit het met de hygiëne en de voedselveiligheid?
✅ Kan een merk nog manieren ontwikkelen voor merkondersteuning als de verpakking verdwijnt?
✅ Hoe worden winkelschappen het best heringericht?
✅ Hoeveel schapruimte mag het bulkaanbod innemen zonder het verpakte aanbod te kannibaliseren?
✅ Welke investeringen zijn noodzakelijk?
✅ En vooral, hoe reageren de klanten op de bulkverkoop van hun favoriete merk?

Gondelhoofd Kusmi Tea — 100% thee, 100% zero waste bij supermarkten E.Leclerc

Klik hieronder om verder te lezen over "zero waste merchandising" voor merken 👇

Ben je geïnteresseerd in het gebruik van displaymaterialen voor jouw bulkaanbod? Contacteer ons vandaag nog, we bespreken graag de mogelijkheden voor jouw product.

(*) Wij bezoeken, net als jij, regelmatig winkels. Maar in plaats van ons te focussen op ons boodschappenlijstje, laten we ons vaker afleiden door opvallende POS-materialen — beroepsmisvorming, weet je wel. Altijd op zoek naar frisse ideeën, trends en inspiratie, onder #POPWellDone delen we de verhalen die onze aandacht trokken, zozeer soms dat we vergaten waarom we eigenlijk naar de winkel waren gekomen.