POPWellDone *
Gondelhoofd Kusmi Tea
100% thee — 100% zero waste merchandising
Juli-2023 — Tot nu toe waren speciaalzaken dé plek om verpakkingsvrije boodschappen te doen. Vandaag vindt er een transformatie plaats in uw kruidenierswinkel.
Vanwege het succes, maar ook omwille van nieuwe regelgeving en vrijwillige engagementen, willen mainstream retailbedrijven meer onverpakte alternatieven aanbieden. Ook A-merken interesseren zich in het bulkaanbod.
Een opmerkelijk initiatief is dit 'bulk voor merken'-gondelhoofd voor Kusmi Tea. En naarmate merken dit pad verder zullen inslaan, zoeken ze antwoorden op een aantal belangrijke vragen:
✅ Hoe kunnen merken voorkomen dat hun aanbod als generiek ervaren wordt?
✅ En als het verkoopmodel verandert, worden dan nog dezelfde marges gegenereerd?
✅ Hoe zit het met de hygiëne en de voedselveiligheid?
✅ Kan een merk nog manieren ontwikkelen voor merkondersteuning als de verpakking verdwijnt?
✅ Hoe worden winkelschappen het best heringericht?
✅ Hoeveel schapruimte mag het bulkaanbod innemen zonder het verpakte aanbod te kannibaliseren?
✅ Welke investeringen zijn noodzakelijk?
✅ En vooral, hoe reageren de klanten op de bulkverkoop van hun favoriete merk?
Klik hieronder om verder te lezen over "zero waste merchandising" voor merken 👇
Ben je geïnteresseerd in het gebruik van display materialen voor jouw bulkaanbod? Contacteer ons vandaag nog, we bespreken graag de mogelijkheden voor jouw product.
(*) Net als jij, winkelen wij ook. Onze teams zijn voortdurend op zoek naar de beste instore ideeën en trends. Onder #POPWellDone delen we materialen die onze aandacht trokken.
Blijf op de hoogte
In onze blog delen we nuttige bronnen, tips en algemene opmerkingen
over shopper marketing, POS display en merchandising oplossingen.
POS inzichten