#POPWellDone*
Het winkelschap der verleiding
in de enkelvoudige wachtrij

Sept-2023 — Carrefour, Decathlon, Fnac, MediaMarkt, Primark, en anderen die we vergeten ... retailbedrijven lijken de enkelvoudige wachtrij, of de single-line queue, te omarmen. Dit type exit biedt een laatste kans op een spontane, latente of plezieraankoop.
We staan een paar minuten te wachten tot we mogen afrekenen, en dan worden onze ogen gemagnetiseerd door een winkelschap der verleiding: snacks, cadeautjes, gemaksproducten, verbruiksartikelen, trendy accessoires, gadgets, snufjes en andere betaalbare artikelen die zelden onze boodschappenlijstjes halen. We bekijken ze uit verveling, en velen van ons leggen er één of twee in ons mandje.
Elk retailbedrijf kan een categorie strategie ontwikkelen om een aangepast assortiment samen te stellen, waardoor het afrekenen verandert van een noodzaak in meerverkoop.
Maar vaak zien we langs de wachtrij lukrake stapels van koopwaar die snel hun aantrekkingskracht verliezen. Laten we niet vergeten dat wij mensen ons het einde van elke (winkel)ervaring het best herinneren. Het imago van de winkel staat op het spel! En dat is een van de redenen waarom de beleving en de merchandising van het schap der verleiding een specifiek ontworpen lay-out en displaymateriaal vereisen.
We zagen een uitstekend voorbeeld bij Maisons du Monde, de specialist in woondecoratie. Om de wachtrij te vormen gebruikt Maisons du Monde stijlvolle dubbelzijdige gondels van metaal en hout. Deze meubels zorgen ervoor dat het constant veranderende assortiment netjes, georganiseerd en aantrekkelijk blijft – altijd!
#POPWelldone, en heel verleidelijk!

Klik hieronder om verder te lezen over front-end displaymaterialen 👇
Ben je geïnteresseerd in het gebruik van displaymaterialen om meerverkoop te realiseren in de kassazone? Contacteer ons vandaag nog, we bespreken graag de mogelijkheden voor jouw product.
(*) Wij bezoeken, net als jij, regelmatig winkels. Maar in plaats van ons te focussen op ons boodschappenlijstje, laten we ons vaker afleiden door opvallende POS-materialen — beroepsmisvorming, weet je wel. Altijd op zoek naar frisse ideeën, trends en inspiratie, onder #POPWellDone delen we de verhalen die onze aandacht trokken, zozeer soms dat we vergaten waarom we eigenlijk naar de winkel waren gekomen.